mihai-jurca-desert

Best of Travel 2016

M-ar bate Dumnezeu daca as afirma ca nici in 2016 nu am calatorit mult. Am ajuns in locuri care nici prin cap nu imi treceau la inceputul anului. O saptamana in Brazilia, la deschiderea Jocurilor Olimpice. Apoi o tura incredibila prin Thailanda cu Cabral, sau safari-ul cu masini de teren in Qatar. Toate consfintesc un an apropiat de perfectiune.

Coasta de Azur

Ultimele ceasuri ale lui 2015 m-au gasit la Nisa, in sudul Frantei. Coasta de Azur e o idee buna in orice perioada a anului, mai cu seama ca si in iarna poti avea zile caldute si poti face o baie de soare pe cinste. Revelionul, in schimb, a fost anost. O masa in oras, o plimbare pe promenada, o champagne si la somn. Din cauza atacului terorist din vara, francezii au interzis chiar si focurile de artificii.

Am fost in cele 4 zile ale sederii in sudul Frantei la Cannes, Antibes, Monte Carlo, Menton, Eze, Villefranche-sur-Mer si Beaulieu-sur-Mer. Fantastic din nou.

monte-carlo-30

eze-village-3

Austria

Si tot in ianuarie am fost la snowboard in Austria. Regiunea in care mi-am testat maestria in materie de snowboard se numeste Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn. Este cel mai mare domeniu skiabil din Austria, cu nu mai putin de 270 de kilometri de partii. Imagineaza-ti ca ar exista o partie lunga, lunga, de la Bucuresti la Sibiu.

ski-austria-13

ski-austria-9

ski-austria-8

Andaluzia

Din sudul Frantei in sudul Spaniei. Cred ca e de ajuns sa spun ca Andaluzia este in top 3 personal in materie de Europa. Dupa o plimbare prin Malaga, pe tarmul Mediteranei, am facut excursii de o zi in Marbella si la castelul Alhambra din Granada. Am mutat mai apoi “tabara” in Sevilla, de unde, tot asa, o zi, am vizitat Cadizul, o limba de pamant care se intinde in Atlantic. Mi-as dori sa revin si vara in Cadiz, pentru plajele superbe.

malaga-4

cadiz-14
cadiz-8

granada-8

granada-7
marbella-5

marbella-1

Londra

1 aprilie, si n-a fost pacaleala, ajungeam la capitala UK. Ca e frig, ca ploua, mereu gasesc ceva de facut in acest oras. Iubesc plimbarile pe malul sudic al Tamisei, de la roata tocmai pana la Tower of London, piata de mancare Borough Market si atmosfera din Covent Garden.

Pentru prima data am urcat in London Eye, roata de langa Westminster. Era si pacat sa n-o facem. Prinsesem cred ca singura zi cu soare din ultimele 10 zile.

mihai-jurca-londra

roata-londra

london-eye-1

Sardinia

O alta vacanta care mi-a mers la suflet a fost cea din Sardinia. Am aterizat in Alghero, am luat o masina si am vizitat nordul si jumatatea de est a acestei insule. Unde mai pui ca ne-am bronzat pe cateva plaje pe care puteai ajunge numai cu barca. Totul se intampla in a doua jumatate a lunii mai. Cu putin timp inainte de “invazia” turistica de vara.

sardinia-10

mihai-jurca-sardinia
lu-litaronni-8

santa-teresa-gallura

Grecia

Desi nu sunt un mare fan al acestei tari, uite ca am ajuns si in acest an la cateva zeci de kilometri de Atena – in Loutraki, la nunta unor foarte dragi prieteni. Si daca pana acum nu ma prea impacam cu statul la soare ore la rand, in care efectiv nu faci nimic, uite ca 2016 a venit cu o premiera. Nu m-am plictisit deloc, ba chiar as mai fi stat. Cu bere, evident. Ca altfel, dadeam bir cu fugitii din prima zi. Am vazut cum e sa faca grecii de la caile ferata greva. Pe cale de consecinta si cum se doarme cateva ore pe scaunele incomode din aeroport pentru ca nu se mai gasea nicio masina de inchiriat, iar primul tren catre Corinth (foarte aproape de Loutraki) era la 5 dimineata.

loutraki-7

loutraki-1

loutraki-4

Stockholm

“Gura de aer” imi vine in fiecare an din Scandinavia. E regula deja ca in fiecare iulie sa mergem cateva zile, spre o saptamana la Stockholm. Cateodata lipim si un Goteborg, sau Malmo cu Copenhaga, in functie de disponibilitatea la efort.

Fata de excursiile din anii trecuti, vara aceasta am descoperit cafenelele hai sa le spunem artizanale. Localuri tinute de cativa tineri cafegii pasionati, care isi aleg cu grija boabele pe care le servesc si modul in care este prajita cafeaua. Noteaza! Drop Coffee, Johan & Nyström sau Snickarbacken 7. Iti fac ziua mai buna.

La capitolul superlative mai pot nota plimbarea cu vaporasul din arhipelag, urcarea din turnul primariei sau privelistea de pe Monteliusvägen.

stockholm-1

mihai-jurca-stockholm

stockholm-6
stockholm-2

stockholm-apus

stockholm-gara-centrala

Rio de Janeiro

Eh, acum e acum. Pentru ca mi-e foarte greu sa aleg cuvintele care oricum nu ar putea sa descrie 100% atmosfera pe care am trait-o in Brazilia. Sa fii unul dintre cei 90 de mii de oameni care asista la deschiderea Jocurilor Olimpice pe Maracanã, sa fii singurul din sectorul de stadion in care ma aflam care se bucura cand intra tricolorul romanesc pe stadion (multi din ceilalti spectatori probabil nici nu stiau unde e Romania), sunt amintiri care mi s-au lipit de inima mai ceva decat colesterolul.

Am facut plaja pe Copacabana si Ipanema, am tinut “pase” cu mingea cu localnicii pe plaja (si a naibii mereu cadea la mine), am mancat kilograme de churrascaria (friptura de vita braziliana) si am baut caipirinha. Cate? Nu va spun. Indiciu – era cald afara.

mihai-jurca-olimpiada-rio

copacabana-10

copacabana-1

Cinque Terre

Odata si odata trebuia sa ajunga si personajul in cauza la Cinque Terre. La cat de mult imi laudasera prietenii aceasta zona, traiam cu impresia ca doar eu nu am vazut-o. Cele 5 sate care formeaza Cinque Terre (Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza si Monterosso) sunt superbe vazute de pe mare. De acolo si pozele acelea de pus in rama. La “sol” sunt dragute si atat.

In schimb, am ramas impresionat de Portovenere (la sud) si Santa Margherita Ligure, Portofino si Rapallo (la 3 sferuri de ora de Monterosso).

portovenere-6

mihai-jurca-portovenere
manarola-12

cinque-terre-1

santa-margherita-1

portofino-1

Thailanda

Excursia in Thailanda a intrat si ea la capitolul “fara premeditare”. Autoritatea de Turism a Thailandei a lansat un concurs intre Romania si Bulgaria. Un influencer din Romania (Cabral), unul din Bulgaria (Dimitar), si se cauta un coechipier pentru fiecare. M-am filmat, am trimis, am fost ales in echipa Romaniei si am plecat. Si uite asa a inceput rasul prin Tahilanda cu Cabral, ca tot intr-o voie buna am tinut timp de 10 zile. Am zburat la Bangkok, de acolo mai departe la Trat, si am ajuns pe insula Koh Chang. Dupa ce am indeplinit (aproape) toate obiectivele pe aceasta insula, am revenit in zona continentala pentru continuarea challenge-ului.

Am calatorit pret de vreo 250 de kilometri intr-un taxi papuc cu coviltir. Parca eram doi zilieri care isi cautau de munca. Dar aveau la ei drona, latopuri, aparate foto, obiective, cabluri, mufe, adaptoare, suficient cat sa deschizi o mini-consignatie IT.

thailand-race-18

lebua-3

thailand-race-21
thai-22

thailand-race-7

jurca-cabral

Doha

Ultima “iesire” a anului a fost in Qatar, in luna noiembrie. Stii senzatia aceea cand pleci de la 4-5 grade si vreme urata, la soare si 28-30 de grade, nu? Parca te decuplezi putin de la problemele zilnice.

In cele 4 zile petrecute la Doha am trait intr-o alta cultura. Ramai cu gura cascata cand vezi ca poate exista viata in inima desertului, la peste 50 de grade vara. Si chiar luxoasa. M-au impresionat bazarul Souq Waqif, Pearl Doha si zona de zgarie nori. Cea mai tare experienta a fost safari-ul in desert cu masini de teren, incheiat cu un gratar pe malul marii, in corturi arabesti. Am mancat o tona de baclavale, humus, moutabal, lipii si mix-grill-uri. De baut, limonada cu menta si o bere seara, la un hotel luxos (stii ca e greu cu alcoolul in tarile arabesti).

In concluzie, am avut un an fabulos si sunt recunoscator pentru asta. Dar mai mult ma bucur pentru ca mi-ati citit povestile si in acest an intr-un numar mare si m-ati recompensat cu premiul Most Popular Travel Blogger la eTravel Conference. Promit sa ma tin de treaba si in 2017. Sa aveti un an cum mi-l doresc si mie! Ma inclin.

mihai-jurca-doha

doha-5

mihai-jurca-desert

desert-2

2 Comments

• Luigi

Felicitari pt articol, Mihai.
    Iti urez un an nou fericit, un an in care sa ai parte de experiente si mai frumoase si mai interesante decat cele din anul pe care tocmai il incheiem.

• muntean

La multe calatorii cu inspiratie !