ttr

Ce am inteles eu din “Oferta Martisor” a companiei TAROM

[image name=line]

In urma cu cateva zile (26 februarie), TAROM, operatorul aerian national, anunta o “OFERTA MARTISOR” – “20% reducere la biletele de avion între destinaţiile din România către toate* destinaţiile externe ale companiei TAROM, operate cu aeronave proprii!”.

Intr-un alt paragraf al ofertei, se mentiona : “Reducerea de 20% nu este valabilã pentru călătoriile efectuate în perioadele 15-25 aprilie 2014 şi 15 decembrie 2014-6 ianuarie 2015. Oferta nu se cumuleazã cu alte oferte şi tarife speciale TAROM.”

Presa si bloggeri de turism au preluat informatia si si-au anuntat cu mare constinciozitate cititorii. Evident ca am fost si eu ACOLO.

martisor

 

Sambata (1 martie), 7.30 dimineata

Ajung la birou pentru minunata emisiune Weekend B1 si, ca orice roman care se “respecta”, incep programul cu o mica pauza. Zic, hai sa vad daca a bagat TAROM oferta. Si caut! Recunosc ca nu sunt foarte familiarizat cu preturile TAROM deoarece nu mi se par competitive pe APROAPE nicio destinatie, asta ca sa nu spun pe “nicio destinatie”.

Si ma uit la un zbor Bucuresti – Stockholm. Probabil stiti, sunt mare fan Suedia si m-am bucurat cand am auzit ca a fost introdusa cursa directa spre Stockholm. Stiam care este pretul, pentru ca ma uitasem chiar ieri – 205 euro.

Azi, cat credeti ca era? Raspuns corect, tot 205!

stockholm

Pai si reducerea, unde e reducerea?

Recunosc ca mi-a trecut tarziu prin cap sa sun la Call Center-ul TAROM pentru a cere o pozitie oficiala a companiei in aceasta privinta. Deh, daca a trebuit sa mai si muncesc si m-am trezit la ora 14.30? Eu nu stiam ca cei de la TAROM inchid taraba la ora 13.00, sambata? Bine ca mi-a spus robotul atunci cand am sunat la numerele afisate mai sus.

Cand vezi asa ceva, singura metoda de a te informa ramane netul. Dar unde? Ca toata lumea tace malc.

Pe pagina mea de Facebook, ne dam toti cu parerea.

Mai rau e ca si pe pagina TAROM de Facebook ne dam tot noi, muritorii de rand, cu “presupusa”. TAROM tace! Ca tacerea e de aur.

 

Concluziile desprinse din ce “presupun” oamenii pe Facebook (paginile de FB tarom.ro si mihaijurca.ro)

  • probabil daca este incadrat la categoria SUPERSPECIALS nu beneficiezi de reducere
  • Nu merge site-ul Tarom cand e vorba de reduceri………Dezamagitor!!!
  • Site-ul Tarom functioneaza dar reducerea nu este aplicata. Telefoanele de contact sunt toate ocupate de mai mult de 20 minute. Seriozitate romaneasca….
  • Oferta pe site-ul Tarom “TAROM oferă de Mărţişor, 20% reducere la biletele de avion pe toate destinaţiile externe.” Pentru destinatia Bucuresti – Paris, pret 240 euro reducerea nu se aplica caci, acest pret este cel mai mic. Unde scrie Tarom acest lucru aici:http://www.tarom.ro/oferta-martisor/ ??? Este o reclama mincinoasa si de ce nu se specifica pentru ce preturi se aplica? Trebuie cumparat bilet de 1000 euro? Specific romanesc, sa ne pacalim unii pe altii!!
  • nu va mai faceti nervi degeaba, oferta este praf in ochi!!!!!!! am incercat si varianta plecare din bucuresti, in datele de ei specificate , cu varianta business(sa nu fie pret redus) dar nici asa nu e nici o urma de reducere!!!! eu renunt! schimb compania!
  • Lucian, confirm cele afirmate de tine – dupa ce am reusit sa vorbesc cu operatorii TAROM. Prima categorie de tarif, SuperSpecials @TAROM, este considerata a fi “oferta” (in conceptia gresita oferta = reducere de pret…). Ceea ce nu a fost in stare operatoarea este sa indice locul in care se mentioneaza ca “SuperSpecials @TAROM” are deja o reducere de pret suplimentara fata de valorile standard. Inca odata, sa nu confundam clasele diferite de tarifare cu reducerile. O reducere de pret inseamna ca la un pachet de conditii identic, pretul scade. “SuperSpecials @TAROM” nu este un pachet identic cu “Economy Basic” (si evident cu clasele superioare). Diferentele de pret sunt insotite si de diferente de servicii incluse.
  • Eu am sunat miercuri si am vorbit cu operatoarele Tarom. Le-am intrebat daca reducerea de 20% se aplica si pe relatia Bucuresti – Istanbul. Mi-au spus ca da. Incantata am asteptat ziua de azi. Azi surpriza! Nu exista reducere pe aceasta relatie. In plus nu mai erau bilete SuperSpecials la pretul 99,07 euro pentru perioada pe care o vroiam(miercuri aveau), ci 153,07 euro.
  • Draga Iolanda, unde este mentionat faptul ca pretul de la Economy este considerat oferta sau tarif special? Daca nu e specificat pe website, atunci oferta trebuie aplicata si pentru Economy.
  • Eu am patit mai urat: am asteptat de pe 26 februarie sa achizitionez biletele pe 1 martie, sa beneficiez de reducere si surpriza biletele sunt mai scumpe cu 10 euro. Am sunat la call center si mi s-a spus ca nu toate biletele beneficiaza de oferta, iar tipul de tarif ales de mine ( superSpecials@Tarom) nu are reducere!!!! Deci…am luat teapa!
  • Eu am sunat acum cateva zile la call center la ei si am intrebat cum functioneaza reducerea. Mi-au explicat ca trebuie sa mergi in agentie si acolo se aplica reducerea. Eu merg chiar acum sa fac chestia asta, la agentia din Victoriei, ca cealalta e inchisa, si sper sa beneficiez. Daca e teapa, va spun eu cand ma intorc.
  • Mihai, m-am intors de la agentie. Intre timp, au aplicat reduceri si pe site, tocmai am verificat. Insa teapa e alta: au aplicat reduceri numai la preturile de agentie, deci cele care sunt mai mari, astfel incat pretul platit dupa reducere nu are reducere. La preturile de site nu se aplica reducerea de 20 la suta pe motiv ca preturile de site reprezinta ele in sine o oferta si ofertele nu se cumuleaza. Doar ca aceste detalii nu sunt explicate clar pe pagina lor de net, ca atunci cand iei biletul sa stii la ce suma sa te astepti. Eu nu am mai rezervat pe site si am mers direct in agentie. Daca rezervam pe site, luam cu pretul de pe site si nu se mai aplica reducerea de 20 la suta, asa mi s-a spus. Daca am luat cu pretul de acolo, din agentie, acela era deja mai mare asa ca, aplicand reducerea, am platit de fapt mai mult cu 4 euro decat as fi luat prin rezervarea on-line. Doamna cu care am vorbit s-a pierdut in explicatii inutile si fara legatura cu ce vroia eu sa inteleg, asa ca am ramas cu buza umflata…. Chiar ca treaba romaneasca!
  • Eu am patit mai urat: am asteptat de pe 26 februarie sa achizitionez biletele pe 1 martie, sa beneficiez de reducere si surpriza biletele sunt mai scumpe cu 10 euro. Am sunat la call center si mi s-a spus ca nu toate biletele beneficiaza de oferta, iar tipul de tarif ales de mine ( superSpecials@Tarom) nu are reducere!!!! Deci…am luat teapa!

Rugamintea mea

Draga TAROM,

1. Consumatorii pe care tu ii iubesti si datorita carora existi, nu sunt agenti de ticketing. Ei nu cunosc clase tarifare si felul in care se compune pretul unui bilet. Asa ca daca tu le promiti ca le permiti sa iti utilizeze aeronavele pentru o suma mai mica, fie ea si cu numai 20%, atunci da-le posibilitatea sa o si faca.

2. Daca faci promotie, oferta, sau cum vrei tu sa ii spui, tine Call Center-ul deschis pe toata durata zilei, chiar daca a trecut de orele 13. Poate calatorii pe care tu ii iubesti si spui ca ii stimezi, vor sa mai afle 2-3 detalii in plus.

3. Daca ai pagina de Facebook, atunci foloseste-o! Ai auzit de KLM? E o companie “mica” olandeza. Raspunde oricarei solicitari in cel mult o ora, 7 din 7, 24 din 24. Tie nu-ti cere nimeni sa raspunzi intr-o ora, dar macar o pozitie oficiala …

4. Azi e 1 martie. Eu, ca barbat, inteleg ca nu mai sunt martisoare. Dar doamnelor si domnisoarelor ce sa le transmitem?

5. Sa ne punem bani deoparte pentru 8 martie? Ca si atunci ai OFERTA MARTISOR. 😛

Intrebarea pentru voi, cititorii mihaijurca.ro

Sa mai scriu pe viitor despre ofertele TAROM, sau nu? Lasa-mi un comment scurt si ne auzim. 🙂

* Daca ti se pare util, te astept cu un like pe facebook.com/Mihajurca.ro. Multumesc!

13 Comments

  • bea

    Vineri am luat bilet de avion cu Tarom pentru perioada verii la pretul de 275€ iar azi de martisor oferta este de 235€ pt cursa Bucuresti-Tel Aviv. Daca mai aveam putina rabdare prindeam si eu oferta 🙁

  • Razvan Pascu

    Raspuns: Scrie despre KLM! 🙂 KLM rules!

    • ghici

      nu ti se face greata, pascu ravzan, de la cat lingusesti companiile aeriene? 🙂

  • Alina Ciorgan

    Eu asteptam reducerea pt niste bilete bucuresti-paris, si surpriza! Marti, biletele costau 184 euro, iar acum sunt 240, pentru aceeasi perioada. Dezamagitor…

  • Tudor-Cristian Gongu

    Da, am citit pe nerasuflate articolul tau, el spune tot ce as fi vrut eu azi sa tip… Dar, dupa ce m-am linistit, am inteles ca asta face parte din felul romanesc de a oferi servicii, de orice fel. Adica prost, dezorganizat si intesat cu multa incompetenta si orgolii stupide. Din tot gustul amar al tepei de la Tarom, cel mai amar e comportamentul doamnei din agentia de pe Victoriei… Doamna cu pricina, in loc sa-si asume prostia celor de la Tarom (pentru ca lucreaza la ei, fiind interfata dintre ei si noi), si sa-si ceara scuze pentru disconfortul produs, promitand ca-si va informa superiorii despre ceea ce sesizasem, deci in loc sa faca toate acestea, a preferat sa-mi explice despre componentele pretului unui bilet, despte taxa de petrol si alte aiureli… La sfarsit tot ea s-a suparat pentru ca mi-am permis sa-i spun ca nu inteleg. Eu accept ca oamenii pot gresi. Dar sa-si asume greselile si sa stie sa se comporte atunci cand ofera servicii. Daca nu pot face asta, ar trebui sa-si schimbe meseria. E pacat ca s-a intamplat asta azi, dar cel mai pacat ar fi ca aceeasi minciuna sa se repete si pe 8 martie, fara ca cineva, vreo autoritate care are atributii in acest sens, sa dea cu ei de pamant. Romania – ce tara minunata!

  • Maria

    Eu am intrat pe site-ul lor de dimineata sa vad ce reduceri au cateva destinatii care ma interesau, si carora le stiam pretul,insa surpriza ! aveau acelasi pret sau chiar mai mare decat de obicei (am incercat in diverse luni, pentru ca de.. oferta era limitata, dar se pare ca a lipsit de fapt cu desavarsire !).

  • Ioana

    E o treaba tipic româneasca.La ultima reducere anuntata cei de la Blueair au majorat preturile la ora 22 in seara precedenta ,astfel încât reducerea de a doua zi nu a reprezentat absolut nici o scadere de preturi.Am verificat.

  • Ioana G

    Si eu asteptam aseara ora 00.00 sa vad daca prind vreun bilet pt Istanbul la reducere. Bucurie mare cand s-a anuntat reducerea, imi faceam planuri mari. Si surpriza aseara in primele minute parea ca scazuse un pret cu 20 euro pe segment economy basic DAR nu se putea combina cu un pret super special! Daca incercam automat imi aparea cu cei 20 euro in plus! Si practic daca se combinau doua economy basic pretul era mai mare decat initial!!! Am ramas tare dezamagita! Nu prea am zburat eu cu ei si cu siguranta nu o sa mai zbor dupa asa promotii imaginare!
    Felicitari Mihai pt blog! E o placere sa te citesc! Keep the good work!!

  • roxyfoxy

    Buna Mihai,

    Nu cred ca mai are send sa iti consumi timpul si resursele pentru Tarom. O campanie de 5 lei pentru romanii pe care ei ii iubesc din suflet-ul lor machiavelic. Eu ti-as recomanda sa astepti semnale clare de la consumatori, fie o campanie cu adevarat bine pusa la punct, fie un serviciu imbunatatit. Continua cu articolele tale geniale si tips&tricks, multi au reusit sa isi indeplineasca vise asa. Zi buna.

  • George M.

    Nu doresc nimanui sa fie nevoit sa obtina o factura fiscala de la TAROM. Dureaza peste o luna (30 zile) si necesita interventii multiple la Callcenter. Callcenter care nu detine o centrala telefonica. Adica suni pana ajungi la disperare, ca sa prinzi liber. Trist.

  • Jack

    citesc si ma crucesc…. oameni care nu au (probabil) nici o pregatire in domeniu isi dau parerea despre Tarom. ‘Dragilor’, daca nu va ajuta pregatirea tehnica si/sau nici intelectul sa cumparati biletele de avion online, de ce nu mergeti sa cumparati biletele de avion din agentiile de turism? Lasati-i pe cei care se pricep sa faca lucrurile asa cum trebuie, altfel…. javra latra, avionul zboara 🙂

    • Dan

      Jack, esti prost? Ai incercat tu sa rezervi un bilet la tarom si a mers totul ca pe roate, inclusiv emiterea facturii fiscale? Ce imi plac copiii astia de 15 ani care se dau destepti pe net, dar nu sunt in stare sa isi cumpere un bilet de tramvai…

Leave a Reply to Jack Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *