directii-avion

Cum gasesti bilete ieftine de avion (2). Ruta ideala si combinatii de zboruri

[image name=line]

Tare bine spunea un intelept ca toti suntem turisti prin viata. Diferenta e ca unii au harti mai bune. Sa incerc sa comprim in cateva articole experienta mea de peste 5 ani de “scormonitor” de oferte si tarife tentante, e exact cum ai vrea sa cuprinzi istoria Imperiului Roman intr-o brosura.

Saptamana trecuta iti povesteam cum functioneaza serviciul Skyscanner. Daca nu ai citit articolul, iti recomand sa o faci, tocmai pentru a intelege mai usor “lectia” de astazi.

 

Cu harta in fata

Daca n-ai lucrat intr-o viata anterioara la curtea vreunui rege, observand stelele si optimizand rutele comerciale, sau nu cunosti mai bine geografia Irlandei decat pe cea a Romaniei, afla ca (aproape) orice cautare trebuie sa inceapa cu un “uitat” pe harta. Da, da. Nu e rusine. O fac si eu mai de fiecare data.

Pentru ca trebuie sa vezi ce variante ai. Si o sa iti dau un mic exemplu. Ai treaba la Bratislava, capitala Slovaciei. Desi pare greu de crezut, pe/de pe acest aeroport aterizeaza si decoleaza 10-12 curse pe zi. Foarte putin pentru o capitala UE. Si pe Baneasa se vanzoleau mai multe avioane. Dar harta iti arata ca la numai 60 de kilometri de aeroportul din Bratislava este Viena. Iar spre Viena ai zboruri directe din Romania. Deci are rost sa zbori cu escala pe nu stiu unde prin vestul Europei? As zice ca nu.

 

Tabelele de sosiri si plecari din aeroport

Cum traim intr-o perioada ultra digitalizata, orice aeroport are pagina de internet. Multe dintre ele au si aplicatii pentru telefon sau tableta. Deci e o chestiune de cel mult 2-3 minute ca sa afli ce companii aterizeaza pe aeroportul respectiv.

Bun. O sa ma intrebi “si la ce imi trebuie mie sa stiu ce curse aterizeaza pe aeroportul X?”. In primul rand pentru a-ti face o idee asupra combinatiilor de curse pe care poti sa le faci. In al doilea rand pentru a afla daca vreo companie low-cost nu are cumva baza pe aeroportul respectiv (curse catre numeroase destinatii, operate de compania respectiva de pe acel aeroport).

O sa aleg ca studiu de caz ruta Bucuresti – Tenerife, luna ianuarie. La o simpla cautare pe Skyscanner, obtin un pret de 1533 RON (345 euro). Plecare si retur in a doua perioada a lui ianuarie 2015. Combinatie de TAROM cu Air Europa, cu escala in Madrid.

ab-1

Eu zic ca putem sa gasim ceva mai ieftin. In Tenerife sunt 2 aeroporturi internationale: Tenerife Nord (TFN) si Sud (TFS). Analizand sosirile de pe cele doua aeroporturi, desprind cateva concuzii:

  • pe TFN opereaza Ryanair, Vueling (low-costul Iberia) si Iberia – cam singura companie de linie care m-ar putea interesa (nu am ce face cu Finnair – escala la Helsinki)
  • pe TFS opereaza mult mai multe companii – din nou Vueling si Ryanair, AF, Austrian, chiar si TAROM pe timp de vara.

Deja sunt putin mai informat. Daca vreau combinatie de low-costuri, atunci cred ca drumul prin Spania ar fi cel mai indicat. Prin Barcelona, nu prin Madrid, pentru ca biletele din Bucuresti sunt mai ieftine catre prima destinatie.

Si revenim la Skyscanner, pentru a afla care sunt cele mai ieftine curse dus-intors, din Tenerife. Voi bifa la caseta de plecari Tenerife (Oricare), ca sa nu ma limitez numai la aeroportul din sud sau la cel din nord.

ab-2

Si ce credeam initial, iata ca se adevereste. Cu Ryanair “evadezi” cel mai ieftin de pe insula, spre Barcelona. Atunci hai pe site la Ryanair sa vedem ce gasim, cu plecare din Barcelona, pentru ca venim dinspre Romania.

ab-3

Apoi trebuie sa adaugam si segmentul Bucuresti-Barcelona. Am cautat atat la Wizz Air, cat si la Blue Air, iar preturile sunt apropiate – undeva pe la 100-110 euro pentru un drum dus-intors, doar cu bagaj de mana.

ab-4

TOTAL: 498 RON + 55,20 euro = 743 RON (168 euro) si o noapte (10 ore) de stat in Barcelona sau de dormit in aeroport. Oricum, mult mai bine decat sa dai 345 euro – cat gasisem initial.

La aceasta suma poti sa mai adaugi bagaje de cala:

  • 113 RON / segment la Wizz Air (32 kg)
  • 15 euro / segment la Ryanair (15 kg)

Si cu bagaje, pretul total nu trece de 1100 RON (248 euro).

 

Concluzii si cateva precizari 

Cand vrei sa mergi intr-o anumita destinatie, sunt zeci de combinatii de luat in calcul si un numar infinit de variante posibile. Ce te opreste sa ajungi la Oslo cu escala in Atena si in Barcelona?

Eu am incercat in acest articol sa-ti propun un rationament. Nu am pretentia ca e cel mai bun. Important e sa stii care sunt criteriile tale de alegere. Vrei comfort si putine batai de cap in planificare, atunci alegi o companie de linie. Esti flexibil, urmaresti tarifele cele mai bune, atunci poti merge pe diverse alaturari de avioane, trenuri, transferuri.

E foarte important sa stii si daca ai bagaj de cala. Fara valiza, companiile low-cost pot fi o optiune foarte buna. Dar daca zbori cu o escala, ai deja 4 segmente. La 15-20 euro bagajul/segment, inseamna ca avantajul low-costului fata de companiile de linie se reduce cu 60-80 de euro.

 

* Foto header: © Ffang | Dreamstime.comSignpost And Buildings Photo

Daca ti se pare util, te astept cu un like pe facebook.com/Mihajurca.ro. Multumesc!

2 Comments

  • alin raducu

    Adevărul k aproximativ acest motor de căutare îl am si eu. Dar primul lucru pe care îl kut este dak pe aeroportul respectiv zboară ryanair care e de departe cel mai ieftin lowcost pt k nu iti ia nici comision mai mult de 1euro la cumpărarea biletelor online

  • Ioan

    Am gasit o varianta un pic mai ieftina 🙂
    (oricum pt ianuarie 2016 nu sunt preturi asa mici ca cele din 2015)

    Targu Mures – Paris BVA 128 lei cu Wizzair
    Paris BVA – Tenerife South 46,99 euro Ryanair

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *