masina-inchiriata

Masina inchiriata cu 60 de euro. Platit in final de cateva ori mai mult

[image name=line]

Ce imi spune un coleg de munca, ieri!? Ba, sa vezi ce mi s-a intamplat. Am fost cateva zile in Belgia. Am zburat la Charleroi si am inchiriat o masina din aeroport. Un Opel Corsa, pe benzina, motor de 1.2 litri. Cea mai lenesa cu putinta. Am rezervat masina cu 130 de euro pe net, din Romania. Cand am ajuns la fata locului sa ridic masina, mi-au blocat in total pe card 270 de euro (130 inchirierea si 140 pentru asigurari si alte garantii). Mi-au dat-o cu rezervorul plin, am adus-o cu rezervorul plin, si mi-au mai dat inapoi 55 de euro la final. Concluzia? 3 zile cu o masina de capacitate mica prin Belgia au costat 215 euro, fata de pretul “vazut” de 130 de euro. Nu l-am intrebat numarul de kilometri, dar cati putea sa faca intr-o tara pe care o strabati in 3 ore de la un capat la altul!? Aaaa! Si sa nu uit! Asigurarea nu includea si despagubiri pentru pasageri, in caz de accident.

Excursia mea portugheza

Masina inchiriata tot asa, pe net de la Goldcar. Un VW Polo, care evident ca nu era disponibil la sosire, transformat intr-un Fiat Punto tot de 1.2 litri, tot lenes si tot pe benzina.

Pretul pentru 4 zile era 260 de lei, aproximativ 60 de euro (58, 7 mai exact), ca sa calculam mai usor. La sosirea in Lisabona mi se pun in fata doua posibilitati.

1. Platesc 85 de euro, un fel de CASCO care include orice dauna posibila (puteam sa sar si cu masina in ocean), si nu mi se mai returneaza nimic la final.
  2. Las 1.200 de euro garantie, dar pentru orice zgarietura sau avarie provocata masinii, mi se retine din mia de euro lasata la inceput.

O aleg pe prima, pentru ca ar fi insemnat sa stau cu multi bani blocati pe card si sa mai stau si cu emotii ca cine stie ce se poate intampla. Oricum, partea funny e ca in cea de-a doua zi a excursiei mi-am dat seama ca tabla de pe usa portbagajului era infundata (daca nu-mi atragea atentia doamna, nu o vedeam nici in 100 de ani), iar in ultima zi aveam sa constatam amandoi – tot la observatia Cristinei – ca antena de pe masina este rupta si lipsa la apel. Platea Jurca toate astea, daca alegea varianta 2? Le platea, normal. Ca erai pus sa iti faci singur constatarea la primirea masinii. Si era chior, si nu vedea!

Deci, sa revenim la calcul:

• 60 euro – inchirierea masinii
  • 85 euro – asigurare
  • 80 euro – plinul masinii (trebuia sa aduci masina cu rezervorul cat mai gol cu putinta)
  • 6 euro (1,5 euro/zi) – transponderul (cititor de taxe de autostrada, amplasat pe parbrizul masinii, care inregistreaza toate taxele care trebuie platite; se citeste electronic la final si se achita contravaloarea)
  • 15 euro – inca o alimentare pe drum

TOTAL : 245 de euro pentru 1.050 de kilometri prin Portugalia, plus alti vreo 15-20 de euro taxe de pod si de drum. Si am intrat pe autostrada numai cativa kilometri.

Concluzia

Pretul pe care il vezi initial, cand rezervi masina, este departe de cel platit la final. Iti recomand sa le dai un mail celor de la care inchiriezi masina pentru a-ti face un calcul detaliat inainte de rezervare.

Fii atent daca ai kilometri nelimitati la inchirierea respectiva, daca se aplica suprataxe de drop-off (mai ales daca predai masina in alt loc decat cel de unde ai luat-o), cand returnezi masina (daca treci de termenul limita, poti fi taxat pentru inca o zi de inchiriere), daca e deschis sau nu centrul de inchiriere la ora dorita de tine, s.a.m.d.

Pentru mine, toate astea nu au fost o surpriza, dar am scris articolul in special pentru cei care nu au mai inchiriat masina pana acum, si care vad masini “starting from 9 euro/day”. Ca sa fac o gluma, 9 ori 3 nu fac niciodata 27 la companiile de rental cars. 😛

* Daca ti se pare util, te astept cu un like pe facebook.com/Mihajurca.ro. Multumesc!

20 Comments

• Gabriel Vatafu

In Malta pot spune ca a fost totul ok. Am inchiriat o buburuza Peugeot 107 hidramat cu 90 de euro pentru 6 zile. Am avut de ales intre a plati vreo 150euro asigurare sau a ne fi blocati 1000e pe card timp de 2 saptamani. Am ales a doua varianta si din 2 saptamani s-au lungit la o luna dar nu ne-au taxat in alt fel. Masina se ridica avand peste jumatate carburant si se poate aduce cu rezervorul gol. Cred ca am mai dat 50-60e pe un plin si jumatate dar ne-am plimbat pe insula non stop. La final a meritat pe deplin.

• Dragos

Eu am inchiriat in Portugalia tot un Fiar Punto 1.3motorina pentru 3 zile. Am platit pe durata 170€… 50€ pe zi plus 20 “rca”. Daca faceam accident din vina mea se facea constatarea la asiguratorul lor si eu plateam doar 50% din tital. A treia zii am decis ca mai vrem inca 3 zile an am sunat la ei. Au fost ok au intrebat daca vrem sa be debiteze cardul sau platim la sfarsit!? Cand am dus masina am facut calculele si am platit in total 340€. Nu s.au atins de card si chiar daca masina era plina de nisip si o bara putin atinsa nu au comentat nimic. Nu mai stiu firma din pacate……

• Mircea M

Salut,

Eu am rezervat pentru luna mai tot un Opel Astra de la Charleroi in Belgia. Am rezervat prin firma de brokeraj AutoEurope, iar inchirierea se va face de la firma Hertz. Poti sa imi dai, te rog, mai multe detalii privind prima situatie descrisa de tine, cum ar fi de la ce firma ai inchiriat, care a fost explicatia pentru care ti-au returnat doar 55 EUR, sau alte elemente relevante)?

Precizez ca am posibilitatea anularii rezervarii pana in prima saptamana din mai, asa ca as vrea sa stiu la ce sa ma astept.

Mircea

• Mihai Jurca

Salut. Exact de la Hertz a luat amicul meu Opelul Corsa. Deci vei plati cam la fel. 🙂

• Tavi

Asta cu Goldcar e vina ta. Era cat le ce sa inchiriez de la ei anul trecut in Canare, dar am zis, ia sa caut pe net review-uri despre ei. Prea parea moca. Concluzia… Am inchiriat de la Payless Car cu 10% mai scump, dar fara sa opreasca nimic, niciun exces. Au oprit banii pe benzina, pe care mi i-au dat inapoi la final, aducand masina cu rezervorul la fel.

• Irinel Calin

Salut,
    Noi am inchiriat acum 3 ani masina in Portugalia de la Solcar.pt, direct al receptia hotelului, la recomadarea lor. Pentru 4 zile am dat aproximativ 110 Euro, am fost cu ea pana la Porto si inapoi. nu am luat asigurarea aceea pentru orice dauna, dar nu a fost nevoie. In afara de asta cerusem o masina din prima categorie de pret si am primit una din a doua categorie care avea si AC, lucru destul de util. Per ansamblu a fost o alegere foarte buna pentru ca drumul Lisabona – Porto dus intors cu trenul sau autocarul ar fi costat aproximativ aceiasi suma, dar cu masina inchiriata avanatajul a fost ca ne-am putut opri unde am vrut pe drum si ca am ales traseul pe care l-am vrut. Un dezavantaj a fost costul parcarii, atat in Lisabona, cat si in Porto, care e destul de scump, cel putin in centru. Per total a fost oricum un concediu superb.

• cristiana

Fratilor, eu am inchiriat o masina in Romania. Foarte neseriosi. Am lasat garantie 400 euro si am platit 90 euro pt 2 zile ( nici macar) benzina, plus alte cheltuieli. Am inchiriat chiar din aeroportul Timisoara o skoda B 880 FOX. Niste nesimtiti fara margini, am vrut sa le fac plangere, dar aveam avion in ziua respectiva. Au vrut sa imi opreasca garantia, am adus masina cu 5 ore inainte pt ca era duminica, deci nu s-a respectat contractul, am asteptat o ora in fata firmei, o umilire fantastica….si nici macar factura sau bon fiscal nu am primit. Sa aveti mare grija daca ajungeti la Timisoara, sa nu faceti aceeasi greseala ca mine.

• Paul DROSU

Mihai, colegul tau s-a uitat ce au scris pe factura bajetii aia de la Hertz din Charleroi? Banuiesc ca rezervarea a facut-o pe situl hertz.be si nu pe vreun site ciudat…Am intrat si eu, de curiozitate, pe hertz.be pentru aeroport si am verificat chiar pentru Opel Corsa, cum spune el, pentru 3 ZILE, cu plata on-line – suma totala a fost de 92 Euro – https://www.hertz.be/rentacar/reservation/#extras (dar reselectati cu 3 zile, si cu Opel Corsa, daca nu apar asa). Pe site se spune clar ce intra in aceasta suma si ce nu intra. Intra asigurarea normala de furt, CDW-ul si taxele. Mai intra si 600 km, iar peste asta se plateste fiecare km cu 0,16 Euro. Nu intra SCDW-ul, la care nu mai platesti deloc franciza, asigurarea personala, sofer suplimentar dintre pasageri, sofer tanar, benzina. Pentru o singura zi, insa, inchirierea costa 76 Euro! Deci nu inteleg de ce colegul tau a platit on-line, pentru 3 zile, 130 Euro in loc de 92 Euro! O mai fi selectat ceva suplimentar la rezervare…sau o fi fost mai scump atunci…Ce vad eu ca e 132 Euro on-line, pentru 3 zile, este Ford Focus Wagon (superior lui Opel Corsa). Si banuiesc ca a platit in final 215 Euro in loc de 130 Euro, pentru ca a platit SUPLIMENTAR si SCDW-ul care ar fi vreo 90 Euro pentru trei zile si astfel: 130 (initial on-line) + 90 (SCDW) = 220 Euro, deci cam cat a platit el! Daca a platit in mod constient SCDW-ul, nu inteleg de ce se plange, mai ales ca pe site se explica foarte clar totul! Daca nu l-a platit in mod constient, inseamna ca prietenii belgieni i-au dat teapa si alta data sa caste ochii ca sa nu caste punga! Ce nu imi place mie la HERTZ-ul asta, este ca nu spune clar, la fiecare categorie, ce marci de masini au, cum fac firmele serioase, ci spune doar o marca si apoi “similar”…

Mihai, nu cred ca ai dreptate in privinta faptului ca ai platit de cateva ori mai mult decat scria pe site pentru inchirierea masinii in Lisabona cu Glodcar. Nu stiu de pe ce site ai facut tu rezervarea, dar eu am intrat pe situl “Goldcar Lisbon Airport Office” si, intr-adevar, pentru 4 zile cu un VW Polo, varianta “classic pack” (in care iei rezervorul plin si il dai inapoi tot plin) este de 61,83 Euro, deci cat ai zis si tu (care include, printre altele, VAT-ul, CDW-ul si asigurarea pasagerilor, desi nu precizeaza NIMIC de furt). Nu inteleg de ce zici ca ai ales o varianta in care sa dai inapoi rezervorul cat mai gol si cred ca, per total, te-a costat mai mult asa benzina…Tu mai spui ca “acolo ti s-au pus in fata 2 posibilitati”: ori sa dai 85 Euro asigurare, care nu ti se mai returneaza, ori sa dai o garantie de pe card de 1200 Euro. Si tu ai ales varianta cu cei 85 Euro nereturnabili. DAR, la ei pe site, cand faci rezervarea – https://www.goldcar.es/en/reservas/extras/index.html – spune foarte clar: “Take advantage of the Super Relax Cover to be 100% secure. Without it, you will be required to leave a refundable deposit upon arrival.” Iar acest “Super Relax Cover” este exact SCDW-ul (adica sa nu mai fie inclusa deloc franciza si sa intre, eventual, si vandalismul sau altele) si, pentru un VW Polo, pentru 4 zile, este 87,10 Euro, deci cam cat ti s-a mai cerut tie acolo pentru “asigurare CASCO total”. Iar acei 85 de Euro puteai sa ii platesti, alaturi de ceilalti 60 de Euro, de cand ai facut rezervarea. Nu stiu de ce in pretul total de inchiriere pui si benzina…Deci, de fapt, inchirierea te-a costat doar 60 (inchirierea) + 85 (SCDW-ul) + 6 (transpoderul) = 151 Euro, si nu 245 socotind si benzina, cum ai spus tu…Iar inchirierea si SCDW-ul (“Super Relax Cover”) sunt foarte clar explicate pe site si nu e nici o pacaleala. Ce nu am vazut sa spuna pe site, e treaba cu cei 1,5 Euro/zi pentru transpoder si la ce valoare s-ar ridica acel “refundable deposit upon arrival”. Si, la asigurare, nu spun nimic de furt.

• Eliza

Experinta mea din Germania: 1. In Nuremberg am inchiriat masina la fata locului, din oras nu din aeroport, fara rezervare, pretul de la ghiseu (in afara sezonului, am avut noroc, aveau masini libere) compania BUDGET, aprox 35euro cu GPS. Lasat garantie aprox 350eur (blocati pe card VISA ELECTRON) Care s-au deblocat 3 saptamani mai tarziu fara probleme.
    2. Cologne-Bonn Airport – facut rezervare via WIZZAIR (rentalcars.com) am achitat ONLINE 100euro pentru 3 zile. Ajuns la fata locului, mi s-a cerut garantie pe card, scos acelasi VISA ELECTRON, mi se spune ca nu este aceptat si recunoscut in Germania, si nu se poate achita cash. Tipul de la ghiseu nici nu mi-a prezentat varianta asigurarii, care inlocuieste garantia, de care am aflat mai tarziu. Cum nu detin alt tip de card bancar, am plecat fara masina, si cu banii luati. Bineinteles ca nu mi-au returnat nimic, (undeva in emailul de confirmare scria marunt ca se accepta doar VISA si MASTERCARD, bine ca VISA ELECTRON a fost bun numa la achitarea rezervarii)

• Georgiana

Buna, in privinta inchirierilor de masini, ar fi bine ca pe viitor sa inchiriati masini direct de la companiile de rent a car. Sunt preturile mai mari, dar nici nu veti avea surprize.

• Cristian

Pentru 2 zile in august 2017, am inchiriat online de la AVIS Las Vegas o masina clasa A la care am adaugat GPS, asistenta extinsa, LDW, ALI. Total estimat 198$. S-a procesat rezervarea fara plata sau sa-mi ceara cardul de credit. Va rog sa-mi spuneti acolo cand voi ajunge ce bani in blocheaza pe card si ce achit la returnare? Din acei bani blocati nu se poate achita la returnarea masinii? Sau banii blocati sunt altii care se vor debloca dupa x saptamani? Multumesc

• Miha

Am o intrebare legata de asigurarea Super Cover.
    Daca optez pentru o astfel de asigurare mi se mai blocheaza banii de pe card?

• Mihai Jurca

Sincer nu stiu sa iti spun. De fiecare data cand inchiriez masina mai am cate o “surpriza”.

• Andreea Titirisca

Buna! Am o întrebare, cum pot închiria masina in Lisabona in aeroport, fara sa am card de credit? Am doar de debit si eu si sotul. Cei de la rentalcars mi-au spus telefonic, ca in Portugalia in aeroport nu pot sa închiriez fara card de credit.

• mfilip

Buna seara, exista vreun risc sa mi se retraga mai multi bani la inchirierea unei masini atunci cand depozitul este blocat pe card?

multumesc!

• Laura

Buna,
    Sa înțelg ca daca închiriezi la Goldcar cu asigurare full, nu îți mai rețin banii pe card? Ai așteptat mult pentru prelurea mașinii? Mulțumesc,

• Mihai Jurca

Nu ne-au mai blocat nimic pe card in Spania si Portugalia. In sudul Italiei au fost vreo 200 euro blocati, pe kotiv ca e o zona cu risc ridicat (de furt).