asus-zenbook-1

ASUS ZenBook UX305. Un laptop excelent de vacanta, de doar 1,3 kilograme

Fii atent aici! Sa vezi ce mi s-a intamplat. Mai erau cateva zile pana sa plec in sudul Spaniei. Sa fie vreo patru, cinci, nu mai stiu exact.

Subsemnatul, agitat prin casa ca trebuie sa plateasca niste facturi, ca trebuie sa isi mai cumpere un obiectiv pentru aparatul foto, ca nu ar fi rau sa ajunga si pana la mall unde ar urma sa gaseasca o hainuta subtire, de primavara, care sa faca fata atat la o dimineata racoroasa, cat si la o dupa-amiaza cu 18-19 grade, etc. Dar stii cum e cand ai multe de facut. Faci planul si intr-un final, nu te apuci de nimic. Daca mai pun si un Facebook, mai un SMS, ce mai, productivitate ZERO! Rusine!

Suna telefonul. “Salut, Mihai, sunt X , […] vrei sa fii ZEN?”. Mai, as fi si zen, dar daca mi-ai lua tu de pe cap macar 2-3 dintre “task”-urile zilei, oioioi, ce bine ar fi. Ce imi spune vocea de un calm exasperant, vecin cu “domnul ZEN”. M-am gandit sa participi intr-o campanie. Tu esti cu calatoriile, mergi in multe locuri, asa ca vreau sa te invit in weekend pe Valea Doftanei, la o pensiune cu design futurist, sa testezi un laptop … ZEN. Bai, al naibii ZEN, o fi o trasatura definitorie a poporului roman si n-oi fi aflat eu inca de ea. Nu pot, ca exact sambata plec in Spania. Deja se infiripase in mintea mea “prezumtia de vinovatie”. Zic, stai sa vezi ce “caramida” de laptop o fi, pe care pot lua si pranzul la nevoie doua persoane, la cat de mare e capacul. Ramane discutia ca in gara, ca ne-om auzi cand ma intorc si ca ma duc eu sa-l testez.

La cateva zile dupa ce ma intorc din Spania, ma vad cu omul, iau laptopul, si imi ofer vreo 2-3 zile ca sa il “botonez”, sa il fac sa-i sara tastele fara sa-l bruschez. Si, mai apoi, sa fiu ZEN.

Dragilor, si stiti ca fac (destul de) putine review-uri, doar la produse/servicii care imi plac si cu care ma identific. Laptopul despre care vorbesc, ZenBook UX305 – am lamurit acum ce e si cu particula ZEN – e o ca o bijuterie. Mica, metalica, usoara, cu un aer asa de vacanta.

Vine si ziua “testarii” si a excursiei noastre la Atra Doftana. Intr-o joi. Cand toata lumea e la munca, noi ne suiam frumos in masina, ca niste staruri de cinema, cu soarele pe post de proiector. Haina pe mine, aceea pe care ar fi trebuit sa o iau si in Spania, dar pana la urma nu am mai ajuns in mall. Intr-un final, aterizam si noi la destinatie, dupa vreo 2 ore si un sfert de “opreste si aici, sa facem o poza”, “maaaaama cum arata padurea aia”, “ce o fi acolo sus”, “bai, ce apa albastra”.

Ne-am instalat tabara pe terasa se afara. Soare, cafea, ceai, prajiturele, trepied si ZEN, din cauza caruia era sa ma ia si somnul la un moment dat.

“Tine laptopul asa, sa ii fotografiez muchia. Nu se vede bine ca e prea subtire!”. Vezi ce inseamna soarele? Cred ca nici in vacanta nu eram atat de relaxat. Dar hai sa iti zic ce mi-a placut la acest laptop. Si ce nu!

Plusuri

• Aspect: e foarte “fashion”, asa ca de model care pozeaza la Milano. Carcasa metalica, finisat bine. Un soi de Mac, dar cu Windows 10.
  • Foarte usor si subtire: in jur de 1,3 kilograme. Numai bun de carat in vacanta.
  • Se vede relativ bine pe el chiar si in bataia soarelui. Are ecran mat, antireflectie
  • Bateria, cu aceasta trebuia sa incep. Tine 12 ore. Ca n-or fi 12, ca or fi 10, nu stiu ce sa iti spun. Cert e ca l-am primit incarcat, l-am butonat 2-3 zile, am mers cu el la “pozat” si tot mai are 31% baterie.
  • Ecran de 13″ cu rezolutie full HD: 1920/1080.
  • Hard Disk de 128 sau 256 GB SSD. Hardurile SSD nu se mai invart ca cele pe care le au unele calculatoare, drept urmare, accesul la fisiere este aproape instantaneu.

Minusuri

• Nu ar strica un pic de volum in plus la difuzoare, dar cu toate acestea, se aude bine.
  • Nu are taste iluminate. Daca e intuneric in camera, scrii ca “orbul”.

Concluzii

E de bine. Arata bine, sta bine in rucsacul de vacanta. Ce nu e bine? Ca l-a vazut si doamna mea si mi-a explicat ca desi ziua ei este in luna aprilie, chiar nu se supara daca ii iau un cadou mai devreme.

Cat despre concurs, ideea e in felul urmator. Suntem 6 bloggeri de travel si IT care am scris despre acest laptop. Tu trebuie sa intri pe linkul www.blogwars.ro si sa ma votezi, daca iti face placere. Apoi, prin tragere la sorti, poti castiga unul din cele doua “smartfoane” de mai jos.

*Acest articol participă în competiția BLOGWARS, în care poți câștiga un telefon ASUS ZenFone Selfie sau ZenFone 2 Laser cu un simplu vot pe acest link – www.blogwars.ro. Votează-ma până pe 14 martie 2016 la ora 12.00.