jurca-zapada

Best of Travel 2018

Gata, mai sunt cateva ore, si mai ingropam un an. Un an bun, de care as fi purcel daca m-as plange. In mare, mi-au iesit cam toate planurile. Se putea si mai bine, se putea si mai rau, important este sa ne multumim cu ce avem si sa mergem mai departe. Si dupa cum v-am obisnuit in ultimii ani, pe 31 decembrie trag linie, fac lista cu destinatiile pe care le-am vizitat, si deschid lista pe 2019. Ceea ce va invit si pe voi sa faceti. Asadar si prin urmare.

Puglia, sudul Italiei

Prima excursie din 2018 a fost intr-un loc tare drag mie – Puglia, sudul Italiei. Deoarece in Bari mai fusesem de cateva ori inainte, anul acesta am sarit peste acest oras si am vizitat doar orase mai mici (cateva dintre ele pentru prima data) – Alberobello, Matera, Locorotondo, Polignano a Mare si Ostuni, orasul alb. M-a atras in mod deosebit Parco Dune Costiere, despre care am scris aici (link) – o rezervatie naturala aflata pe malul marii, cu dune de nisip. A, si sa nu uit, ne-am cazat intr-o casuta trullo, in care am cam inghetat de frig, dar asta e, riscul meseriei de turist.

puglia-15
puglia-8

puglia-10

Los Angeles, California

A urmat fuga de frig, in Los Angeles, cu tot ce este pe langa – Santa Monica, Malibu, Beverlly Hils, Joshua Tree National Park, Palm Springs, San Diego, Desert Springs. Nu o sa uit cat am condus ca sa o vedem pe Simona Halep in semifinala de la Indian Wells, si am plecat cu buza umflata de la meci. Los Angeles este unic, nu se compara cu nimic. Si California in general.

indian-wells-11
indian-wells-5

indian-wells-4

santa-monica-10
santa-monica-1

Yachting in Grecia

2018 a fost anul premierelor. A fost pentru prima data cand am iesit pe mare cu un yacht. Un traseu nu foarte lung, de 4 zile, cu plecare din Atena si escale in Hydra, Aegina si Poros. Am prins o vreme senzationala la mijloc de aprilie, vreo 24 de grade. Este poate cel mai bun moment in care te poti afla in aceste insule, pana vine puhoiul de turisti. Hydra este de departe cel mai fain loc dintre cele enumerate mai sus. Nu exista masini pe insula, iar transportul bunurilor se face cu caii si magarii. Faina atmosfera, ca intr-un port uitat de lume, dar cu toate acestea ticsit de taverne si magazine de bun gust.

hydra-2
hydra-9

yachting-grecia-14

yachting-grecia-18

Marbella si Gibraltar

De multa vreme aveam si Gibraltarul pe lista. Un loc care m-a impresionat mai mult prin poveste si prin peisajul de sus, din varful stancii Gibraltar. Foarte interesant este faptul ca pentru a intra in Gibraltar, trebuie sa astepti sa decoleze sau sa aterizeze urmatorul avion, pentru ca trebuie sa traversezi pe jos, sau cu masina, pista aeroportului din teritoriul britanic. Odata ce ai facut acest lucru, calea ti-e deschisa spre coloniile de macaci, care nu te slabesc o clipa din privire. Cum te vad cu ceva de macare in mana, cum te ataca. Marbella, incantatoare ca de obicei. Malaga, orasul superb in care m-as retrage la batranete, iar Ronda, un oras cu un farmec dintr-o alta epoca, toate s-au regasit in traseul nostru.

gibraltar-31
gibraltar-12

gibraltar-9

ronda-18
ronda-7

Thracian Cliffs, Bulgaria

Thracian Cliffs a devenit o destinatie clasica in ultimii ani. Un resort de golf de 5 stele, aflat la vreo 60 de kilometri sud de Vama Veche, in care te clatesti la cap de zici ca nu e adevarat. Golf nu joc si nu cred ca o sa joc vreodata. Mi se pare un sport din cale afara de plictisitor si static, dar terenurile de golf sunt superbe. la fel plaja si atmosfera din complex.

thracian-cliffs-119

thracian-cliffs-120
thracian-cliffs-132

Lefkada si Kefalonia

De cand ma stiu, am urat Grecia. Pana acum 2-3 ani. Nu stiu sa va spun de ce. Poate pentru ca ii auzeam pe toti in jurul meu ca isi petrec vacantele acolo, si mi se parea o destinatie de masa. Dar am vazut ca Grecia poate insemna si locuri retrase, chiar intr-o destinatie comerciala, asa cum este Lefkada. Plaje pe care nu vedeai mai mult de 5-6 oameni, e drept, la care ajungeai dupa ce aproape iti rupeai masina, dar asata e deja alta poveste.

porto-katsiki-7
porto-katsiki-3

myrtos-4

myrtos-3
myrtos-5

Formentera / Ibiza

In Ibiza am fost la invitatia celor de la Samsung. Insa fiind foarte scurt programul, nu am avut timp sa ma plimb pe insula. Doar doua traversari ale ei si cam asta a fost, In schimb am reusit sa ajung in Formentera, unul dintre cele mai frumoase 3 locuri din Europa in viziunea mea. O apa cum am mai vazut doar prin Oceanul Indian, mica, in care poti avansa in picioare cateva zeci, paote sute de metri, de o limpezime fantastica. Iar Formentera mi se pare fabuloasa pentru ca nu a cazut deloc prada capitalismului dus la extrem. Pe insula aflata la 30 de minute de mers cu feribotul din Ibiza sunt doar cateva hoteluri, 2-3 magazine si cam aia e. Restul e natura.

formentera-8
formentera-22

formentera-7

Paros

Din nou in Grecia, pentru cateva zile petrecute pe insula Paros, in Ciclade. Cicladele sunt insulele acelea din care fac parte si mai cunoscutele Santorini si Mykonos. Insule cu orasele mici, cu case albe de nu poti merge in bataia soarelui fara ochelari de soare. Totul este mult mai stilat decat in alte parti ale Greciei. Se vede ca nu sunt destinatii atat de batute de turisti. Paros nu e o insula mare. O inconjori cu masina intr-o ora si jumatate, cel mult. Naousa este punctul zero al insulei, un orasel cochet, cu stradute inguste, port, taverne elegante si cateva magazine amenajate cu gust. Peste apa de Paros, la 5 minute de mers cu vaporasul, este Antiparos.

paros-14

paros-17
paros-1

paros-30

Paris & Disneyland

Ati mai auzit de adulti care sa mearga la Paris special pentru o vizita la Disneyland? Sper ca nu suntem singurii aiuriti care am facut asta. Ma aude doamna, imi rupe picioarele. Ea a vrut sa mergem, nu eu. Si, ca sa vezi, mi-a si placut. Disneyland este o destinatie deopotriva pentru cei mici si cei mari. Niciodata nu esti prea batran ca sa mergi acolo.

Cat despre Paris, mai frumos ca niciodata. Sau poate pentru ca am fost de mai multe ori si am avut in sfarsit timp sa ma relaxez. Sa stau sa beau o bere la terasa, sa umblu prin cartierul meu preferat, Le Marais, sa nu simt mereu un ghiont in coaste – ca trebuie sa vezi si aia, si aia, ca trebuie sa ajungi si acolo.

paris-46
paris-41

disneyland-4

disneyland-9
disneyland-12

Malmo & Copenhaga

Iubesc Suedia, imi place Danemarca. De obicei merg vara, cand vremea este excelenta, 23-25 de grade, exact cat sa nu transpiri si sa te poti plimba cat e ziulica de mare. Si e mare ziulica la acea latitudine, in sezonul cald. Se innopteaza pe la 11-12, iar soarele rasare dupa alte 2-3 ore.

De data asta, desi am fost acolo la mijloc de septembrie, ne-a batut vantul de ne-a zapacit. In rest, Copenhaga place ochiului prin deschiderea sa catre tot ce e nou, catre tehnologie de ultima ora, catre arhitectura futurista care se imbina totusi cu istoria, cafenelele si localurile din noul val, si peste toate, miscarea in aer liber. Danezii iubesc mersul pe bicicleta si tot ce tinde de activitati in natura. Malmo este al treilea oras ca marime din Suedia, aflat la 35 de minute de Copenhaga, legatura cu trenul. Din Malmo poti face un tur de o zi: Malmo – Helsingborg (Suedia) – Helsingor (Danemarca) – Copenhaga. Poti citi aici despre acest tur (link).

malmo-4
helsingborg-14

cph-2
helsingor-10

Istanbul

Desi pare greu de crezut, in Istanbul am ajuns pentru prima data in acest an. Un oras despre care ar trebui sa ma intrebati peste alte cateva luni. Am zis ca las totul la decantat, si tot nu mi-am format o parere clara despre el. Ceva imi spune ca m-as intoarce oricand pentru mancarea fabuloasa si pentru atmosfera relaxata din oras, insa aglomeratia si stilul acesta agitat al lor nu ma da pe spate. Un lucru e cert, Istanbulul are multe parti friumoase, daca treci peste prima impresie de bazar post-decembrist din Romania, pe care ti-o lasa unele zone ale orasului.

istanbul-39
istanbul-30

istanbul-38
istanbul-31

Nordul Ungariei si Budapesta

O surpriza placuta a fost zona de nord a Ungariei, pe care am vizitat-o la mijloc de noiembrie. Desi orase precum Eger sau Miskolc nu va spun mare lucru, sa stii ca e o zona frumoasa. Prin fiecare sat prin care treci este cate un complex termal, mancarea e gustoasa, ca in toata Ungaria, iar castelele Eger si Diosgyor sunt foarte bine puse la punct. Merita vizitate.

eger-4
eger-5

eger-8

budapesta-5
targ-craciun-budapesta-1

Viena

Al doilea an la rand am ajuns la Targul de Craciun din capitala Austriei. Anul acesta, accidental. Am fost invitati de Austrian Airlines la un tur al … cafenelelor din Viena, care sunt incluse in patrimoniul UNESCO. Viena isi merita titlul de cel mai locuibil oras din lume. Nu ai ce sa ii reprosezi, de la transport, la felul de a fi al oamenilor.

stephansdom-viena-14
stephansdom-viena-8

cafea-18

cafea-15
cafea-19

Ischgl

Dupa Viena, a venit deplasarea la Ischgl, pentru prima tura de snowboard pe anul acesta. Ischgl este una dintre cele mai elegante statiuni de schi ale Austriei. Este, pastrand proportiile, un fel de Monte Carlo. Tot asa, sunt construite foarte multe localuri si hoteluri in trepte, aglomerat, dar ordonat. Partiile sunt de 5 stele, iar tunurile de zapada au facut ca la inceput de decembrie, desi stratul natural de zapada nu masura mai mult de 20 de centimetri, sa se poata schia in conditii foarte bune pe 72 de kilometri de partie. Ceea ce e o performanta, sa recunoastem.

ischgl-93
ischgl-92

ischgl-91
ischgl-90

Tel Aviv si Ierusalim

Si tot pentru prima data am ajuns in 2018 in Israel. Tel Aviv este un oras cu o plaja superba si un vibe pe masura. Este orasul deschis 24/7. La 2 noaptea daca iesi pe strada, gasesti un local in care sa intri si sa stai de vorba cu cineva.

Ierusalimul este cladit in jurul cetatii si intamplarilor istorice. In cetatea Ierusalimului veti gasi toate cele 3 religii monoteiste la un loc – evrei, crestini si musulmani. Trebuie neaparat facuta o vizita la Zidul plangerii, la Locurile Sfinte, dar nici partea noua nu trebuie ignorata. Ai ce vedea.

tel-aviv-10
tel-aviv-4

ierusalim-34

ierusalim-26

Iar finalul lui 2018 ma prinde din nou in Los Angeles, despre care o sa va mai povestesc in zilele care urmeaza. Pana atunci sa auzim de bine, sa avem un 2019 cum ne place si sa fie bine, sa nu fie rau, cum spunea Gicuta al nostru. La multi ani!

1 Comment

• Oana

Din toate locurile enumerate am vizitat doar Budapesta și Puglia. Dar mi-ai dat o mulțime de idei. Un 2019 și mai călătoricios să ai!