casa-comana

Casa Comana, Giurgiu. Un loc superb. Pacat de servicii!

[image name=line]

“Romania este o tara superba. Pacat ca e locuita!”. Este afirmatia pe care o face la nervi un foarte bun prieten. Acum nu o sa fiu atat de transant si as nuanta putin vorbele lui, spunand ca “Romania e o tara superba, pacat de servicii!”.

Ultima isprava, de 1 Mai. Unde sa mergem, unde sa mergem? Auzisem de Comana, in judetul Giurgiu. Rezervatie naturala, Delta Neajlovului (a doua din tara dupa Delta Dunarii), Manastirea Comana, aer curat si chiar locul unde se spune ca ar fi ingropat Vlad Tepes. Mai mult, nici nu ai ce sa ceri.

Ca sa semnezi condica la Comana, ai nevoie de masina, solida. O apuci pe drumul de Giurgiu, si dupa ce iesi din 1 Decembrie si treci podul, ti se arata un sens giratoriu. Acolo faci stanga, si mai mergi asa cale de vreo 20 de kilometri pe un drum judetean. Ultimii kilometri sunt plini de gropi, dar asta nu e o noutate pentru drumurile din Romania.

Si ajungi la Casa Comana, un conac boeresc care serveste drept restaurant, loc de cazare si pivnita unde se pot degusta vinuri. Intregul complex este situat pe malul “deltei”. Dincolo. peste drum, e padure.

Nu voi insista foarte mult pe descrierea locului, deoarece fotografiile sunt relevante. Este un loc care se apropie de perfectiune, amenajat cu mult bun gust. Vizitatorii cu conditie fizica se pot cocota prin copaci, urmand traseele parcului de aventuri. 50 de lei – “amenda” pentru 3 ore de traseu.

Alte activitati: tras cu arcul, coboratul pe tiroliana peste lac, plimbari cu barca sau canoe, biciclete, s.a.m.d.

[wpsgallery]

Complexul este construit “cu cap”. E cam ca la telefonia mobila. Telefonul e gratuit, dar abonamentul costa 20-30 de euro pe luna. Cine alege sa mearga pana la Comana, nu vine pentru o jumatate de ora. Daca tot bati drumul pana acolo, trebuie sa stai mai mult. Si la un moment dat ti se face foame. Deci, vrei, nu vrei, esti un turist “captiv”. Prin urmare, va trebui sa alegi unul din cele 3 restaurante (atatea am numarat eu) unde sa iei pranzul – unul grecesc, altul cu specific romanesc – aflat la 30 de metri de primul pe malul lacului – si unul chiar in “conac”.

Mancarea este proasta si scumpa! Dau doua exemple rapide si am fugit.

mancare-comana-2

mancare-comana-1

Ai ghicit! In prima farfurie e mamaliga cu branza, smantana si ou, iar in ceaunul de fonta este pomana porcului. 40 de minute am asteptat ca sa vina aceste feluri “complicate” de mancare. Iar cand au venit, evident, erau reci. Mamaliga era facuta dimineata, cel mai probabil.

Cand m-am plans de mancare, m-au facut minge de ping-pong, de la un chelner la altul. In fine … din dezamagirile turismului romanesc.  Meniul complet este disponibil aici.

Concluzia. Mergeti macar o data la Comana, intr-un weekend. O sa va placa, mai ales daca aveti copii. Dar nu pasiti cu foarte multe sperante in restaurantele localului. Sau mancati icre. Alea sunt bune! 😛

Hai, sa auzim de bine!

* Daca ti se pare util, te astept cu un like pe facebook.com/Mihajurca.ro. Multumesc!

16 Comments

• Raluca Mateescu

Mancarea este extraordinar de buna la Comana… Testata de mai multe ori si inclusiv cu public mofturos…

• Mihai Jurca

Pai sa vina cei de la Michelin sa ii dea o stea restaurantului, nu?

• sebastian

Este nejustificat de scump pentru calitatea oferita. Mancarea a venit rece, fara un gust deosebit (exceptia a fost ciorba de cocos). Chelnerii au incercat sa ne incarce nota, plasand un cos cu chifle nesolicitate de nimeni. S-a așteptat mult pana cand a fost servit felul doi. Locul are un “ambalaj”frumos cu un conținut dezamăgitor.

• Mara

Noi am fost “turisti sositi cu placere” la Comana. Ni s-a povestit de complex si cum ne place in aer liber ne-am si urcat in masina. Copiii, gemenii de 3 si unul de 7 ani, satui de stat la bloc, au fost cei mai fericiti, s-au cocotat pe trasee, pe tiroliana de nu-i mai puteam da jos. Am mancat ciorba de cocos, fara grad de comparatie cu cea facuta acasa din pui de supermarket. Felul doi am luat cate o tigaie apoi tortul casei.
    Pentru noi a fost o zi reusita si vom reveni cu mare placere!

• Octavian

Chiar daca acest comentariu vine din partea “concurentei” (Vila Casa cu Tei) va asigur de calitatea ireprosabila a serviciilor din Complexul Casa Comana, ei fiind cei care au facut din Comana ceea ce este acum din punct de vedere turistic si nu numai.

• Mihai Jurca

M-am convins de calitate. De aceea nu am mai călcat pe acolo.

• Mariana

Am foarte mare încredere in comentariile lui Mihai Jurca. Am tinut cont de toate informatiile primite de la el si ma informez despre excursiile făcute făcute prin Europa. Înainte de a pleca intr- o călătorie intru mereu pe blogul lui ca sa aflu cat mai multe date despre tara respectiva.

• Laurentiu

Dl Mihai Jurca , sunteti rautacios sau prea mofturos! Eu merg la Casa Comana foarte des si totul e ok. Preturile sunt mari , dar este vorba de o investitie . Vizitati cu incredere obiectivele turistice din Comana, nu o sa va para rau!

• Mihai Jurca

E o parere persoanala. Iar sintagma “Preturile sunt mari , dar este vorba de o investitie” nu e relevanta. Nu imi place ce primesc, nu mai revin. Economie de piata, nu? 😉

• mihai

Loc frumos.
    Atitudine chelneri indoielnica.eu merg de 4ani in zona si din 2013 am mancat la restaurant.tot timpul am cerut o supa si gustari reci. De la un an la altul parcarea a devenit neincapatoare ,dar atitudinea chelnerilor si timpul de asteptare per fel s au pastrat. Voi reveni cu placere primavara, dar voi ocoli restaurantul.

• Andreea

Despre care dintre cele 3 restaurante este vorba în articol? O fi și vreunul mai răsărit, sper. Noi am vrea sa mergem wk urmator. Mulțumesc!

• Suzana B

Ii invit pe toti cei care au comentat negativ si mai ales pe dvs, dn. Mihai, sa repetati experienta si sa repostati cu obiectivism si cu adevarat ce este acum, SUPER!!

• Mircea Ionescu

Mancare sub orice critica ,am comandat saramura de crap (350 gr. de peste) si am primit coada curatata de carne acoperita cu multe rosii 55 lei.Cu toate ca am sesizat ospatarul nu am primit nici un raspuns. 12.08.2018 pe ponton
    RUSINE!!!!!NU RECOMAND

• Andra

Cei cazați acolo trebuie sa vâneze o masa la pranz timp de câteva ore pentru a putea manca . Rezervările se fac pana in ora 13h30 însă nu te înștiințează nimeni la check in . Și stai nemâncat mult și bine … nici nu ti se oprește o masa când se ridica unii clienti …

• Mirela

Am fost pe 11.07.2020 si am gasit servicii ireprosabile, preturile, comparativ cu cele de pe litoral sunt chiar mici, se respecta si distantarea sociala si normele de igiena.
    Poate ca intre timp s-au perfectionat, dar nu am nimic sa le reprosez.