avion-wizz-air-321

Ce se intampla la Wizz Air pe timpul pandemiei de coronavirus

Acum ca toti ne intrebam ce se va intampla cu aviatia dupa terminarea pandemiei de coronavirus, a venit astazi un comunicat oficial din partea companiei Wizz Air. Am spicuit pentru voi cele mai importante informatii.

In luna martie 2020, traficul Wizz Air a scazut cu 34% fata de perioada similara a anului trecut, dar in momentul de fata compania opereaza la doar 3% din capacitatea totala.

Pierderile companiei in trimestrul 4 al anului financiar 2020 (perioada martie – mai 2020) vor insuma 70-80 de milioane de euro. Asta ar insemna ca s-ar ajunge la un profit net de 270-280 in F20.

Lichiditatile companiei la finalul lunii martie 2020 sunt de 1,5 miliarde de euro, unele dintre cele mai mari din industria aviatica.

Bineinteles, in functie de evolutia pietei, vor aparea modificari in ceea ce priveste capacitatea si alocarea aeronavelor la diverse baze. Planurile companiei de lansare a operatiunilor in Abu Dhabi merg inainte.

S-au redus anumite cheltuieli cu furnizorii, iar pana la finalul anului financiar 2023, 32 de avioane luate in leasing vor fi returnate.

Din pacate, a fost redusa cu 19% forta de munca a companiei, aproximativ 1000 de pozitii. Remuneratia Chief Executive Officer, a Boardului Director si al pilotilor (senior officers) va fi redusa cu 22%, iar cea a copilotilor, insotitorilor de bord si personalul de la sol cu 14%.

In perioada aprilie – septembrie 2019, Romania a fost cea mai profitabila piata a companiei low-cost Wizz Air, peste UK și Polonia, conform boardingpass.ro. Din cele 371.5 milioane de euro profit raportate de companie in perioada mentionata, 58 de milioane au fost realizate doar de bazele din Romania.

Mai jos, declaratia oficiala a lui József Váradi – Wizz Air Chief Executive.

“First and foremost, I would like to thank our people for their tremendous support to passengers and communities across all countries during these unprecedented times. They have risen to the challenges facing Wizz Air and the industry with grace and determination, especially when it comes to performing repatriation flights for citizens stranded by COVID-19 across the world and delivering key medical supplies to help our countries, communities of caregivers and their patients.

 We have taken various initiatives to protect the position of the Company in a controlled manner during the COVID-19 pandemic and are reviewing the competitiveness and allocation of the assets of the Company. We are also working to further improve our strategic, cost and cash position in the aftermath of this crisis to ensure we can deliver our long-term growth target. Wizz Air undoubtedly remains best placed for long-term value creation in the European aviation industry due to its low fare – low cost business model and unique positioning as the market leader in the growing CEE market. The Company is expecting to deliver significant shareholder value, environmental benefits and employment opportunities in the years to come.”

 

Ce cred eu ca se va intampla in continuare

Ca o parere personala, dupa terminarea crizei, desi nu stim cand se va intampla acest lucru si cum se va intampla, cel mai probabil se va face o ajustare a rutelor operate de companie. Este foarte probabila si o reanalizare a rentabilitatii unor baze. Este posibil ca baze care au doar 1-2 avioane sa dispara, iar rutele sa fie operate de alte baze.

Am observat in piata ca exista doua tipuri de preditii privind piata de aviatie. Unul care sustine ca din cauza faptului ca unele companii vor da faliment, iar concurenta va scadea pe multe rute, biletele de avion vor fi foarte scumpe dupa criza, iar tarifele de 30-60 de euro vor fi date uitarii pentru o buna bucata de timp. Altul care sustine contrariul – ca vom avea in continuare preturi bune, iar companiile se vor lupta sa atraga calatorii, care vor fi reticenti intr-o prima faza. Ramane de vazut, totul se va juca pe taramul cererii si a ofertei.

Degeaba ceri tu 300 de euro pe un Bucuresti – Milano, cand mintea turistului spune ca acum jumatate de an zbura cu un pret mediu de 60-100 de euro, sa spunem. Pe de alta parte, ia ganditi-va cum ar arata distantarea sociala in avion. Daca se va lasa locul din mijloc liber pe fiecare rand, cel putin pentru o perioada de timp? Mai poti veni cu preturi foarte avantajoase pentru turisti? Eu zic ca nu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *