Good life SPECIAL Uncategorized

Cum arata programul zborurilor unei stewardese de la Emirates intr-o luna

08/04/2014
program-emirates
[image name=line]

Pentru ca sunt din ce in ce mai multe domnisoare care isi doresc sa devina stewardese si se dau peste cap sa ia interviurile, sa treaca de probe, traininguri si simulatoare, am rugat-o pe Cristina (care a lucrat 2 ani pentru compania Emirates) sa ne spuna cum arata de fapt programul unei stewardese. Mai precis, o luna din viata unui insotitor de bord, asa cum apare ea in orarul trimis de catre companie.

 

Ziua in care se afiseaza “programul”, cea mai importanta a lunii 

Intr-o luna, ai cam 90 de ore de zbor propriu-zise (flight time) si aproximativ 120 de ore de duty (de la momentul in care faci check-in, pana la momentul in care avionul aterizeaza si se deschid usile).

Zborurile sunt diferite: Europa, Asia, America, zboruri dus-intors (turn-around) sau zboruri in care ai timp sa vizitezi orasul respectiv (layover).  Ai mult timp liber. Esti plecata propriu zis de acasa in jur de 14-15 zile/luna. Restul, program de voie: shopping, plaja, cafele, club, spa, sala. Nu in aceasta ordine neaparat! 😛

* In fiecare luna se pot face schimburi de zboruri (swaps), in functie de ce ai nevoie, sau de ceea ce ofera ceilalti. Asa ca programul este destul de flexibil. Mai greu este sa schimbi un zbor de Craciun sau de Revelion cu o zi libera.

 

Varianta “norocoasa” de program

Iata cum arata o luna “buna”. Zilele marcate cu XX sunt zile libere, LV inseamna concediu de odihna (leave), iar numerele din 4 cifre sunt indicativele zborurilor. Toate zborurile pleaca din Dubai (Emiratele Arabe Unite).

program-emirates-2

EK 6075 – Paris (CDG)

E un zbor din categoria celor “bune”, pentru ca orice zbor catre Europa iti aminteste de “casa”. Avionul Airbus 380, in cele 6-7 ore de zbor, trece si pe deasupra Romaniei. Layover-ul la Paris este de 24 de ore, la un hotel de 4 stele de langa aeroport,dar e suficient timp sa mergi sa vizitezi orasul si sa iti faci un selfie la Tour Eiffel.

 

EK 7101 – Milano (MXP)

Cand ai pe orar mai multe zboruri de Europa, te invidiaza toti colegii. Acestea sunt zborurile cele mai ravnite, pentru ca pasagerii sunt prietenosi (chiar daca galagiosi, in cazul italienilor) si 5-6 ore de zbor trec imediat. E un zbor usor, placut, fara incidente.

 

EK 7775 – Durban (DUR)

Durban, si cam orice destinatie de zbor din Africa de Sud, ridica ceva probleme. Trebuie sa fii odihnita serios inainte, sunt foarte pretentiosi pasagerii, dar te si amuzi serios pe zbor. Africanii sunt prietenosi, total diferiti de ceea ce stim noi, si ne numesc pe toate “sister”. Sunt incantati de orice primesc gratuit in avion, doamnele sunt in majoritate supraponderale si isi fac loc cu greu pe culoarele avionului. E un zbor lung, aproape 9 ore dus, iar la destinatie se sta doar o zi.

 

EK 7368 – Jakarta (CGK)

De fiecare data cand zburam catre Jakarta (Indonezia), insemna ca o sa avem un layover relaxant. Zborul in sine e destul de greu si solicitant, plin, si nu apuci sa respiri deloc. Dar la destinatie ai parte de cel mai bun masaj, foarte ieftin, si de shopping. Toate ne facem manichiura si pedichiura pentru ca profesionistele din Indonezia erau “the best”, chiar daca nu preau vorbeau limba engleza.

 

EK 7225 – San Francisco (SFO)

Unul dintre cele mai lungi zboruri pe care le faceam. De obicei are 15-16 ore, insa am avut ghinionul ca o data, sa aiba 16 ore si 20 de minute (am ocolit o furtuna), cu o pauza de odihna de doar 3 ore si 40 de minute. Dar, dupa atatea ore de zbor, te imprietenesti cu o buna parte dintre pasageri. Mai ales ca americanii sunt prietenosi si vorbareti. San Fran, cum il numeam noi, era una dintre destinatiile preferate de Cabin Crew: zbor lung=ore multe=salariu mare, diurna buna pentru cele 52 de ore de stat in oras, mancare si shopping de calitate. Pentru un astfel de zbor merita sa faci acest job! 🙂

cristina

Fotografia cu care Cristina a luat interviul la Emirates

Varianta “normala” de program

program-emirates

EK 7059 – Hamburg (HAM)

Din Hamburg imi cumparam mancare cu gust de “acasa”, in special carnati si carne de porc, de care nu se prea gasea in tarile arabe. Aici stateam 24 de ore.

 

EK 7211 – Houston (IAH)

Raiul mall-urilor si al shopping-ului. Stateam ceva mai mult de 2 zile in oras, suficient cat sa incercam un burger de la In-N-Out.

 

EK 6516 – New Delhi (DEL) – India

EK 6903 – Amman (AMM) – Iordania

Zborurile acestea dus-intors sunt ca o zi la birou. La un turn-around nu te dadeai jos din avion la destinatie. E adevarat ca dupa 2 decolari si 2 aterizari si un duty time de 12 ore, erai destul de obosit.

 

EK 7604 – Karachi (KHI) – Pakistan

Pe un zbor de Karachi mi s-a intamplat sa nu fie niciun pasager femeie in avion. 400 de suflete la bord, si nicio femeie. Doar stewardesele. E usor infricosator, mai ales ca pakistanezii arata si in realitate, ca niste teroristi din filme!

 

EK 6866  – Muscat (MCT) – Oman

Tot un zbor dus-intors, atat de scurt incat nici nu apucam sa servim mancarea pasagerilor ca si aterizam (50 de minute). Era ceea ce numeam noi, femeile, “a waste of make-up” (o risipa de machiaj).

 

EK 7139 – Praga (PRG)

In Praga se iesea mult la bere cu colegii. Orasul e vestit pentru distractia pe care o ofera, asa ca seara in care ajungeam la destinatie era clar petrecuta impreuna, la bar.

 

EK 7229 – Seattle (SEA)  

Pentru mine, Seattle era orasul din serialul Grey’s Anatomy. Si atat! 🙂

 

Varianta “proasta” de program

Intr-o luna “proasta” poti avea si 12 turn-around-uri (zboruri de o zi, dus-intors), luna in care te gandesti serios daca acest job e pentru tine.

 

Inainte de final, am o veste foarte buna pentru cei/cele care viseaza sa ajunga sa practice aceasta meserie. Din 15 aprilie, cu ajutorul Cristinei, vom lansa www.CumAjungiStewardesa.ro.

Pana atunci, iata – in premiera – pagina de Facebook a blogului. Daca ii dai LIKE, vei fi la curent cu tot ce apare nou! 🙂

 

* Daca ti se pare util, te astept cu un like pe facebook.com/Mihajurca.ro. Multumesc!

*Fii la curent cu postarile mele. Nu pierde urmatoarele ponturi!

banner-mobile
banner-mobile

11 Comments

  • Reply Diana Nita 08/04/2014 at 13:01

    Buna Mihai,

    Sa inteleg ca vreausafiustewardesa.ro s-a dovedit un model inteligent de business pt voi astfel incat v-ati gandit sa il transpuneti in CumAjungiStewardesa.ro?

    • Reply Irina 08/04/2014 at 15:32

      Felicitari! Abia astept sa merg la interviu!

    • Reply Mirela 09/04/2014 at 01:44

      Daca experiența si calificările va sunt recomandarea de ce nu treceti si dincolo de strălucirea unor destinații precum New York? Expuneti si partea mai puțin placuta a meseriei de stewardesa din Orientul Mijociu, ați avea suficient material pentru câteva articole bune spun eu, tot pentru ca experiența si calificările ma recomanda.

      • Reply Stefan 09/04/2014 at 16:36

        Nu te supara, Mirela (daca asta e numele tau real), dar ce experinta si calificari te recomanda? Ai fost stewardesa la vreo companie aeriana pentru a vorbi in cunostinta de cauza? Din cate vad eu, Cristina a fost. Si nu la oricare, ci la Emirates. In loc sa aruncati cu pietre, mai bine v-ati vedea de proiectul vostru. Mai aveti timp sa-l consolidati pana pe 15 aprilie. Tic-tac, tic-tac…

    • Reply Diana Nita 09/04/2014 at 10:50

      Experienta si calificarile in domeniu v-au ajutat sa copiati un proiect, nu sa veniti cu o idee originala, ceea ce e cam trist. Succes oricum.

      • Reply Cristina 10/04/2014 at 13:52

        Astfel de proiecte exista in Europa si Middle East de vreo 5 ani…Noi doar ne alaturam celor care sustin joburile in aviatie.

    • Reply Teo 09/04/2014 at 16:30

      Mi se pare mie sau deja tremura cineva de la vreausafiustewardesa.ro? Si totul de la un teaser… Daca mai apare inca un site / blog de genul celui pe care-l faceti, asta nu inseamna ca va copiaza. Vezi cazul mai multor site-uri auto din Romania, de aviatie, de turism, etc. Daca esti bun in ceea ce faci, ramai in top indiferent de cati concurenti ai 😉

    • Reply Cristina 09/04/2014 at 17:03

      Draga Diana, cred ca pe piata este loc pentru toata lumea. Inteleg totusi, din interesul subit pentru aceasta pagina de facebook, ca este o zona care merita exploatata. Asa ca asta vom face si noi, vom exploata acest subiect, pentru ca experienta si calificarile in domeniu ne recomanda. Multumesc.

  • Reply Fifi La Fourmi 09/04/2014 at 15:53

    vous etes distrus di tat monsieur Mihai?

  • Reply VERGINIA RAD 08/05/2014 at 14:03

    SUNT CURIOASA: DE CE AI STAT DOAR 2 ANI?!??!?!?!??ESTE PERIOADA MINIMA PENTRU CARE NU PLATESTI PENALIZARI…STII LA CE MA REFER!!!MSSMSMSMSSMSM!!

  • Reply adrian 08/05/2014 at 15:00

    cat castiga o stewardesa la Emirates???

  • Leave a Reply