Good life Uncategorized

Vorba dulce, mult aduce! Aceeasi cafea costa 1 sau 7 euro, in functie de cum vorbesti

11/12/2013
cafea-va-rog
[image name=line]

“Rasfoind” internetul, mi-au cazut ochii pe o stire interesanta. Cafeneaua “La Petit Syrah” din Nisa are preturi diferite pentru acelasi produs, in functie de felul in care clientul i se adreseaza celui care il serveste.

Si avem asa:

“O cafea!” – 7 euro

“O cafea, va rog!” – deja e mai bine, pret 4,25 euro

“Buna ziua! O cafea, va rog!” – varianta optima, pret 1,40 euro 

 

Motivul comerciantului

Aparent ar parea ca educarea publicului, care uita sa mai dea buna ziua cand intra intr-un local si comanda ceva. Dar bunul simta sau lipsa lui nu pincteaza in contul de profit si pierderi.

 

Motivul real

S-a starnit “buzz”  se vorbeste in toata lumea despre aceasta cafenea, dupa ce tweet-ul respectiv a fost raspandit, iar stirea a fost preluata de agentiile de presa.

Iti dai seama ca nu isi va permite chelnerul sa taxeze pe cineva cu 7 euro pentru o cafea care nu face mai mult de 1 euro si jumatate, numai pentru ca nu a folosit formula magica de adresare. Dar da bine la marketing. Si imi place!

 

Importand ideea

Te intreb in ce domenii din Romania ar trebui aplicata aceasta “promotie”? Unde vi se pare ca romanul este deficitar? Este valabil si pentru interlocutorii aflati de cealalta parte a tejghelei (vezi ghiseele institutiilor publice). Lasa un comentariu scurt aici sau pe Facebook.

 

* Daca ti-a placut, te astept cu un like pe pagina  facebook.com/Mihajurca.ro.  Multumesc!

*Fii la curent cu postarile mele. Nu pierde urmatoarele ponturi!

banner-mobile
banner-mobile

3 Comments

  • Reply Ariel 11/12/2013 at 10:15

    La noi ar merge de minune chestia asta aplicata functionarilor de la stat:

    -răspunsuri in 2 peri, neimplicare = 50% salariu pe luna, max 2 luni/an.
    -răspunsuri tipice, reci dar eficiente = 90% salariu pe luna
    -răspunsuri tipice, cu zâmbet, disponibilitate si eficacitate = 100% salariu pe luna

  • Reply Cristina 11/12/2013 at 11:12

    Romanii par destul de politicosi in cafenele si restaurante dar au de invatat multe la felul in care se comporta intr-un magazin, de exemplu. Au senzatia ca li se cuvine totul. Intra, fac dezordine, lasa totul aruncat, ba chiar sunt si nemultumiti ca nu li se ofera ajutor.
    La fel, in trafic. Dau dovada de lipsa de respect si politete. Poate ar fi ceva mai usor de ajuns din punctul A in punctul B daca am fi putin mai civilizati…

  • Reply Liana 11/12/2013 at 12:01

    ce tare! si bistrot-ul Voilà din Bucuresti a promovat ieri aceasta idee. chiar daca, se pare, ca nu e originala, ideea e misto:)

  • Leave a Reply